همیشه اشتباهات عمدی نیستند.

یک دایی دارم که تو بازار به خوش خلقی شهره خاص و عام است. همه دوستان مامانم عاشقش هستن. جنس که می خرن از قدیم تا به امروز رسمش است، فقط کافیه اسم مادرم را بیارن و دایی مطمئن باشه رفیق مادرم هستن، ببرن و سال بعد هم پولش را بدن مشکلی نداره. حتی قسطی بدون کشیدن روی جنس میفروشه. خلاصه که مردم داریش حرف نداره. اما خب این وجهه بیرونی دایی جان است. درون خانواده اصلا این وجهه وجود نداره. البته این به این معنا نیست که مثلا من برم خرید بلافاصله از من پول بگیره، نه! میگه هرچی دوست داری بخر و هر زمان داشتی برایم بیاور. مشکل این هست که دایی جان مثل گل قهر هستن، کافیه یک کلمه شوخی کنی تا اوضاع بهم بریزه، برای همین باید مراقب باشی. البته که اخلاق دایی جان و قیمتهایی که بالاخره میتونی بشکنی، محیط مناسبتری برای خرید من است، اما من معتقدم داری از غریبه بخر، اما...

امشب برای یکی از متولدین از دایی جان خرید کردیم. چون متولد جان سلیقه اش خاص است، بهش نشون دادم، نپسندید. گفتم این مال من، برای تو با سلیقه خودت خرید میکنیم. آخر موقع رفتن گفت همین را برمیدارم. اما خب قبلش چندتا اسکرین از صفحه دایی جان تو این. ستا داد و گفت من اینها را دوست دارم. منم همون عکسها را تو واتس. اپ برای دایی جان فرستادم که ببینم موجودی دارن و قیمت چطوره که نزدیک بودبه جای کلمه جان بنویسم جن شما فکر کنید اگر مینوشتم دایی جن، جنگ جهانی میشد تو خانوادهخدارحم کرد. چون اصولا بخاطر ریز بودن نوشته ها چشمم درد میگیره و نمیتوانم برگردم عقب متن را تصحیح کنم، همه دوستانم به غلط املایی های من عادت کردن، اما دایی جان...خلاصه که خدا رحم کردگفتم که اگر شما نیز متنی با غلط املایی دریافت کردید، فکر نکنید عمدیه، سهوا پیش میاد. 

نظرات 3 + ارسال نظر
سهیلا شنبه 12 فروردین 1402 ساعت 12:26 http://Nanehadi.blogsky.com

همه جوره قبولت داریم.

فدای شما

محمد رها چهارشنبه 2 فروردین 1402 ساعت 06:36 http://Ikhnatoon.blogfa.com

آدرس دایی جان رو لطفا بدهید عمه جااااان. (برا احتیاط چندتا الف بیشتر گذاشتم)
بالاخره اگر خدا یک زمانی زد پس کلم رسیدم تهرون. خریدام رو ازونجا بکنم
حالا خداییش دایی خوش اخلاق هست یا اگر بگم آشنای عمه اقدس هستم بهم میریزه؟

عمه جان اگر تو کار فرش و تابلو فرشی آدرس بدم
تو بگو میخوای اونوقت یک فکری میکنیم

جان دو دوشنبه 29 اسفند 1401 ساعت 18:17 https://johndoe.blogsky.com/

با این توضیحات یه جورایی کم بود توی انبار باروت فندک بزنید و الله .... جالبه برای من حداقل وقتی با گوشی می نویسم درصد غلط املایی هام خیلی بالاتر هست از وقتی که با کیبورد فیزیکی می نویسم

والا
خب من کلا با گوشی مینویسم فرزندم، چون رمز وبلاگ را حفظ نیستم و تو گوشیم بصورت خودکار ضبط شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد