ای سال برنگردی، بری دیگه برنگردی

سالی که گذشت سال سختی برای من بود. مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشتم. شبهای زیادی را با دوستان خندیدم، درحالیکه تا نیمه شب چیزی به دندان گرفتم تا صدای هق هق و گریه هام کسی را بیدار نکنه. خوشحالم که تمام شد. امیدوارم سال جدید پر باشه از خبرهای خوش، اتفاقات تازه و لبهایی که به گل لبخند شکوفا میشه. ما مردم خاورمیانه مردم سختی هستیم. چون از گذر قرنها سختی، جنگ و آزار همه جانبه به امروز رسیدیم. باشد که مرغ آمین، آمینی بر همه آرزوهای خوبمون بگه. تندرست باشید وشادپیشاپیش سال نو را به همه دوستان عزیزم تبریک میگم و برای تک تک شما عزیزانم بهترین ها را از خدا خواستارم. 

نظرات 19 + ارسال نظر
سهیلا شنبه 12 فروردین 1402 ساعت 12:24 http://Nanehadi.blogsky.com

ان شاءالله امسال،سال سلامتی باشه عمه جان.

الهیییی آمین بانو

لیمو چهارشنبه 9 فروردین 1402 ساعت 10:49 https://lemonn.blogsky.com/

سال خوبی داشته باشی عمه جون. پر از شادی و سلامتی و روزهای خوووب

قربونت برم عمه جونمنم برایت همین آرزو دارم

لویی چهارشنبه 9 فروردین 1402 ساعت 10:13

از کنایه آمیز حرف زدن خوشم نمی‌یاد. ترکیب اون دو جمله به لحاظ ترکیب واژه‌ها و آهنگ جملات جالب شده بود.

عمه جان هر وقت فرصت کردی بیا در اون پست، این اطلاعات رو دایره ریخته را بر ما نیز آشکار کن، باشد که مِهر ما به عمه اقدس افزون تر گردد

خدا را شکر، یعنی اگر خوشت میومد که با من بجایی نمیرسیدی عمه، از بس که دراین امر بی استعدادم
مغسی
والا عمه نمیدونم کدوم پست منظورته، بوگو که برایت اطلاعات آشکار کنم

لویی سه‌شنبه 8 فروردین 1402 ساعت 18:58

این جمله در پاسخ اون کامنت "ادب داشتن زیاد سخت نیست. بی ادب بودن هم جذاب نیست." قابلیت جمله قصار شدن رو داره

منظورم عدم بروز اطلاعات به‌طور کلی و در هر زمینه‌ای بود! در این راه عمه را الگو و سرمشق خود قرار می‌دهیم!

عمه جان این الان دوپهلو بودا
والا من بنده خدا هرچی بوده را ریختم رو داره، دیگه کجا بروز ندادم نمیدونم

محمد رها دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 02:58 http://Ikhnatoon.blogfa.com

عمه من چه نیتی کردم؟ نوشته بودی تا ۸ سال دیگه داری قسط به دایی جان میپردازی یعنی بزنم به تخته امید به زندگیت اینقد بالاست که دولت بعد از دولت فعلی رو هم تجربه میکنی! البته اگر دایی جان تدبیری نیندیشن شاید تا ۸۰ سال آینده، نتیجه هات هنوز دارن قسط میدن اونم ماهی ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ چوخ حالا گیر به صفرها و واحد پول اونزمان ندی. فقط محض احتیاط یک تصوری شبیه تخیلات ژول ورن برای قرن آینده داشته باشی البته اگر به روح اعتقاد داری منم در قرن آینده هستم در خدمتتون

نیت پرداخت اقساط من را عمه جان
در نظر قبلی چون این را خونده بودم گفتم عمه جان، من چه باشم و چه نباشم، بدهی ها اولا از ماترک پرداخت میشه بعد بقیه تقسیم میشه که خب اول بخشیش را دو.لت هلفی بالا میکشهبقیش میرسه به خواهر و برادر و خواهرزاده و برادرزاده
عمه جان اعتقاد به روح نمیخوادبه تناسخ عقیده داشته باش تا توی قرن بعدی هنوزم باشی

فال یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 06:36

از بس وضعیت مملکت اسفناکه، هرچی فکر میکنم برای تبریک سال نو هیچی به ذهنم نمیرسه.
فقط امیدوارم بتونیم تا آخر امسالم زنده بمونیم و سرنگونی دیختاتورا رو ببینیم

فال ننه بزار این وبلاگ من بمونه
تو و محمد رها نیت کردین قربت الی الله

سینا خان جمعه 4 فروردین 1402 ساعت 16:15 http://Spread-of-silence.blogsky.com

بی شعوری حداقل چیزی هست که می شه به این فرد اطلاق کرد
طول عمر ایمیل هم کمه
کافیه این فرد به طریقی متوجه ایمیل من شه و اونوقت در زمان کامنت گذاشتن علاوه بر استفاده از نام و آدرس وبلاگم، ایمیلم رو هم اضافه می کنه
مطمئن ترین راه اینه که من انجام میدم یعنی کامنتی رو می فرستم عیناً همون رو در کامنتای خودم کپی و تایید می کنم
مثل همین کامنت

در پناه خدا باشید

ممنونم، شما هم موفق باشید.

سینا خان جمعه 4 فروردین 1402 ساعت 09:13 http://Spread-of-silence.blogsky.com

سلام و سال نو مبارک
داشتم آمار بازدیدکنندگان وبلاگم رو تصادفی می‌دیدم و متوجه شدم فرد بی شرف و نفهمی با نام و آدرس من به وبلاگ هایی کامنت های زشت و زننده ای گذاشته
مثل همین کامنتی که در وبلاگ شما با نام و آدرس من هست
یعنی این
«شبهای زیادی را با دوستان خندیدی، درحالیکه تا نیمه شب چیزی به دندان گرفتی
چه چیز را به دندان گرفتی؟
زیاد دندان نزن کنده میشود
منظورم شاید بالش باشد »

باید عرض کنم من حال عده ای هرزه رو گرفتم و یکی از اونا برا جبران ضربه مهلکی که ازم خورده مثل شغال دست و رذیلانه دست به اینکار احمقانه زده که خدا هم خودش رو لعنت کنه هم پدر و مادرش رو

مستدام باشید

سلام، سال نو شما هم مبارک
مسلما که بیشعور بودند که چنین کامنتی گذاشتند. اما تنها راه برای جلوگیری از چنین کامنتهایی که از نام شما سواستفاده میشه این هست که همیشه علاوه بر ادرس وبلاگتون، هرکجایی که کامنت میگذارید، یک آدرس ایمیل هم قرار بدین. بدین ترتیب حتی درصورت سواستفاده مشخص است که اون فرد شما نیستید.
موفق باشید.

سمیرا پنج‌شنبه 3 فروردین 1402 ساعت 05:05

سال نو مبارک عزیزم

سال نو شما هم مبارک عزیزم

محمد رها چهارشنبه 2 فروردین 1402 ساعت 19:17 http://Ikhnatoon.blogfa.com

عمه نوشته بودی بساط شادی فراهم میکنم دیدم ت رو جا انداختم و همینجوری کپی پیست فرستادم. حالا بخاطر یک دونه ت جا افتاده معامله رو بهم نزن. بدبختی اینه پیامک رو برا همه فرستادم حتی رییسم
امسال ۲تا سوتی تقریبا شگفت آور تو پیامکهای دریافتیم داشتم.
۱. یکی از همکارا تبریک یک نفر دیگه رو برام فوروارد کرده بود. فامیل طرف آقای ب‌. هست اما تهش نوشته ارادتمند غیاثی.
۲. دومیش از اقوام بود پیامک فرستاده جمع بزنی ۶تا سین داره تهش نوشته هفت سین زندگی.
از خودم گل سر سبد شده، محترمتان شده محترمان
با داشتن این همه آدمای دقیق و نخبه بیخود نیست میگن اینجا ایران است
امسال هم شده "مهار تورم، رشد تولید".
یعنی سال آینده همین موقع ها دلار و درهم و یورو
و یوان رو از تو خیابونای نیویورک و لندن و مسکو و پکن پارو یا جارو می کنیم.
علی الحساب تا مسئولین تورم دسته پارو/جارو رو به درون جامعه تزریق نکردن، همون خیار کنار سفره نون و پنیر گذاشتی با پست پیشتاز بفرست بیاد برا آماده سازی امور کاملا اخلاقی با رعایت حقوق بشری لازمش دارم.

امروز صبح بعنوان اولین خرید سال نو رفتم خیارسبز بخرم کیلویی ۳۰ هزار تومن. خدا بیامرز مادرم اول انقلاب با ۳۳ هزار تومن یک زمین ۱۶.۵ قصب تو وسط شهر کرمان خرید کرده بود.
یعنی باید عوض عنوانی که نوشتی ای سال بری برنگردی بایست بنویسی ای سال ۱۴۰۲ از کدوم طرف میخوای بیای؟ اگر نمیشه از اسفند بیای اقلا ۶ ماه گرم سال رو با بی برقی یا بی آبی نیا از نیمه دوم بیا بحران گاز رو ۱۴۰۱ رد دادیم تجربشو داریم برا رد دادن؟
عمه یکوقت فکر نکنی رد دادم
بنظرت من کارمند با حقوق اسفند ۱۴۰۲ چندتا دونه نخ از تابلو فرشها میتونم از دایی جان بخرم؟ الان با حقوق اسفند ۱۴۰۱ موجودی حسابم تقریبا صفر شده (نزدیک ۷۰٪ حقوق میره بالای اقساط وام) و تا اردبیهشت سال ۱۴۰۵ حق التدریس تاریخ ادیان رو هم که نمیفرستی. ماشالا اینقده دور و برت مرغ و ماهی و گوشت و شیر و شتر و برنج و نخود و سبزی و روغن زیاده کلاس آشپزی هم میخوای بری.
امسال عزم رو جزم کردم میخوام بشم مسئول ستاد "رشد تورم! مهار تولید". همینجوری بدون اونکه برم پشت صندلی اتوماتیک تورم رشد کرده فقط میترسم بجای زایمان یکهو بترکه مهار تولید هم که علی برکت الله تولید بحران داریم و پشت بندش با تکیه بر دانش ایرانیان همیشه در صحنه، در برنامه و سند چشم انداز صادرات کارشناسان و مدیران بحران به کشورهای توسعه یافته داریم...
آخیش کلی ور زدم و چقدر خوبه که تو بلاگسکای محدودیت برا ارسال کامنت نیست
عمه جان هم دل شیر داره جلز ولز زدنامو تایید میکنه.

حالا برای تو خوب بود، من فقط یکی از موارد قابل تعریف خودم را برایت میگم عمه جان. برای همه اساتیدم پیامک دادم برای تبریک سال نو، یکیشون در جوابم ته پیامک کپی کارش نوشته بود، دوستدار روی ماهت... من انقدر خندیدم از صندلی افتادم زمینگفتم معلوم نبوده کی برایش فرستاده یا برای کی میفرستاده یککپی هم برای من فرستاده
از تورم و... هیچی نگو عمه که داره کار بجایی میرسه که نون هم نمیشه خورد و میرسیم به اون قحطی که میگن مردم از شدت نداری اول سگ و گربه ها را شکار میکردن و وقتی اون هم نایاب شد، افتادن به خوردن گوشت همدیگه...
خدا مادرت را بیامرزه عمه، اما عمه جان الان پول کمترین محموله پستی برا من 70تومنه،میای بیا که تا خیار تموم نشده بت. انم سفره را بندازم
باز قیمت خیار سمت شما خوبه عمه جان، بنده همین امروز بدون اغراق کیلویی چهل و پنج تومن خریدم. قلمی و خوشگل هم نبود. خیارش محلی بود عمه جان
عمه جان دیگه تو کلاس آشپزی موارد ممنوعه یاد نمیدن، یاد میدن با علف باغچه غذا بپزی
از الان بهت خداقوت میگم عمه جان

عمه جان من فقط نگران خودتم، وگرنه در وبلاگ من تخته بشه، فدای سرت
راستی یادم رفت بگم، من خودم حساب کردم با پولی که به دایی جان گفتم قسطی بهش برمیگردونم تا هشت سال آینده تو قسطم، علی برکت اللهحالا دیگه هرچی صلاح بدونی

محمد رها سه‌شنبه 1 فروردین 1402 ساعت 22:04 http://Ikhnatoon.blogfa.com

سلام مجدد عمه جان
آره از همون پیامکهای عمومی بود.
چکار کنم عمه مگه قبل از شروع سال کار دیگه ای هم میشه کرد. رسم تبریک پیامکی چندسالی باب شده. ده سال دیگه میبینی ملت همیشه در صحنه یک مدل جدید احوالپرسی سال نو رو گرفتن تو دست!
راستی یادت میاد نوشتم رومیان باستان برای عرض ارادت به خدای در و دروازه (ژانوس) در شروع سال جدید چکار میکردن؟
الان پیش خودت میگی هنوز سال شروع نشده برادرزادم پیداش شد و کلاس و کوئیز شروع کرد.
برادرزاده هم برادرزاده های قدیم نمیزاره در تعطیلات فیلم ببینم تخمه بشکنم.
چکار کنم؟ وقتی مدیر موسسه هستی شب سال عیدی نمیدی و وقتی سر کلاسها به موقع حاضر نمیشی و وقتی که سر کلاسی شیطنت بازی درمیاری و وقتی من بیگناه و مظلوم رو با چوب تر میزنی و ته تهش میگی زن ستیز هستم.
لاجرم ادامه کامنت رو با مرور دروس قبلی شروع میکنم
سوالات بعدی:
۲. وروکتور چکاره بود؟
۳. آنوبیس در کجا قرار داشت؟
۴‌. کدام قوم باستانی به آخرالزمان باور نداشتن؟
۵. شمنیزم زیرشاخه کدام صفت مشترک ادیان ابتدایی بود؟
شوخی کردم عمه ۴ روز تعطیلی رو با عشق و حال ادامه بده
ضمناً یک سبزی پلو با ماهی ویژه عمه سرا درست کن با خانم و بچه ها ۲ ساعت دیگه میرسیم پشت در (این یکی رو جدی جدی شوخی کردم)

سلام و درود عمه جان
عمه جان تو ارسال پیامکها دقت کن، یکوقتهایی یک سوتی هایی ازش درمیاد که کلی باعث شادی ملت میشه
عمه تو بگو دیشب شام چی خوردی؟ والااگر یادم بیاد نون پنیر خورده باشمعمرا یادمبیادجواب سوالات رامن فقط میام که کلاس خشک تاریخ را برات مفرح کنم
عمه جان من به لویی هم گفتم ایشالا بشرط حیات بعد عید میخوام برم کلاس آشپزی، تا اونموقع فقط میتونم نون و پنیر و خیار مهمون کنم

سینا خان سه‌شنبه 1 فروردین 1402 ساعت 13:51 https://spread-of-silence.blogsky.com

شبهای زیادی را با دوستان خندیدی، درحالیکه تا نیمه شب چیزی به دندان گرفتی
چه چیز را به دندان گرفتی؟
زیاد دندان نزن کنده میشود
منظورم شاید بالش باشد

ادب داشتن زیاد سخت نیست. بی ادب بودن هم جذاب نیست.

الیشاع سه‌شنبه 1 فروردین 1402 ساعت 13:23 http://daily-elisha.blogfa.com/

سلام عمه جان
سال نو و عیدتون مبارک باشه
امیدوارم امسال براتون بهترین سال باشه و کلی اتفاقات عالی و خوشحال‌کننده براتون رقم بخوره.

سلام عمه جان
ممنونم، برتو هم مبارک باشه
ممنون بابت آرزوهای خوبت عمه جان و همینطور برای تو و خانوادت

محمد رها سه‌شنبه 1 فروردین 1402 ساعت 12:01 http://Ikhnatoon.blogfa.com

سلام
سالی خوش و خرم با توفیق روزافزون برای شما و خانواده محترمان آرزومندم.

سلام
ممنونم
یک لحظه تصور کردم از این پیامکهاست که برای همه میفرستنمتقابلا سال نو را بهت تبریک میگم عمه جان. و بهترینها را برای خودت و خانوادت آرزو میکنم

لویی دوشنبه 29 اسفند 1401 ساعت 21:59

با اینی که امید به زندگی رو باید در وجودمان زنده نگه داریم موافقم اما وقتی همه روزنه‌های نور و امیدی پایدار رو بستن، آدما بسته به جهان بینی‌شون، تا یه جایی با امیدبخشی می‌تونن تاب بیارن. امید که در آینده نزدیک این سرزمین و مردمش سمتِ روشنِ زندگی رو ببینن.

خلوت گزیده را به تماشا چه حاجت است
چون کوی دوست هست به تماشا چه حاجت است

در مورد بخش آخر پاسخت، با الگو قرار دادن عمه مارپل الملوک! حواسمان هست که اطلاعاتی بروز ندهیم

عمه جان تصور کن زندانی یک سلول انفرادی هستی و قراره ماهها اونجا باشی، اگر یاد نگیری ذهنت را نگه داری، کم کم به فروپاشی روانی میرسی خدایی نکرده. هزارتوی زندگی امروز ما هم همینه
عمه جان من که هزار و شونصد بار گفتم مجردمفقط خواجه حافظ شیراز نمیدونه این راپس اصا به عمت اقتدا نکردی عمه جان، حواسم هست

آرش دوشنبه 29 اسفند 1401 ساعت 20:32 https://apblog.ir/contact/

سلام
سال نو پیشاپیش بر شما مبارک. امیدوارم سالی سرشاز از کامیابی داشته باشید.
امسال و به مناسبت نوروز، از شما (و سایر دوستان مجازی که وبلاگشان را مداوم می‌خوانم) درخواست می‌کنم در صورتی که وقت و فرصت کافی داشتین، نوشتاری برای من ارسال کنین تا با نام و نشانی درخواستی شما، به صورت نوشتار مهمان در ای‌پی‌بلاگ منتشر کنم. این نوشته‌ها در دسته‌ای به نام نوروزنامه منتشر می‌شن. اگر فرصت داشتید خوشحال میشم که نوشته‌های شما در نوروزنامه منتشر کنم. (برای ارسال لینک صفحه ارتباط با من رو در بخش پیوند گذاشتم.)
پیشاپیش از لطف شما ممنونم.
نوروزتان پیروز

سلام
سال نو پیشاپیش بر تو هم مبارک عمه جان، من هم متقابلا برایت همین آرزو را دارم.
یکی دوروزی بمن وقت بده عمه جان، اگر مطلب درخوری پیدا کنم، با افتخار حتما اینکار را انجام میدم. وگرنه دلم نمیاد صفحه فرهیخته ات را به چرندیات بی ارزش آلوده کنم و برعمه پیرت ببخش.

آرش دوشنبه 29 اسفند 1401 ساعت 20:31 https://apblog.ir/

امیدوارم سال آینده براتون همونی باشه که می‌خواین و موفقیت جزء جدایی ناپذیر زندگیتون باشه.
شال نو پیشاپیش مبارک

ممنونم آرش جان، من هم برای تو وسایر دوستان مجازی همین ارزو را دارم.
سال نو هم مبارک

لویی دوشنبه 29 اسفند 1401 ساعت 19:17

به لحاظ شخصی که سال پر فراز و نشیبی بود و به لحاظ رویدادهای جمعی تلخ ترین سال زندگی من و شاید خیلی‌های دیگه، تلخ تر از ۸۸ ، پاییز امسال بارها به خودم می‌گفتم چطور می‌شه این حجم از مصیبت و اندوه رو تاب اورد؟

عید یه سنت آیینی است با رسوم خاص خودش، مثل شادمانی از رسیدن سال نو، اما شادی باطنی هم در پی داره؟ وقتی هیچ دورنمای روشنی برای این سرزمین ظلمت زده متصور نیستیم.
ببخشید دوست نداشتم تلخ بنویسم.

امیدوارم برای شما و همه دوستان اینجا، سال جدید، سال تحقق خواسته‌ها و کامیابی در زندگی باشه

و اینکه آن عزلت گزینِ دنیای واقعی، برای کوتاه زمانی از دنیای مجازی نیز خواهد عزلتید!

ما مصیبت های بالاتر را تاب آوردیم. اصولا جنس انسان انعطاف پذیر است و عادت پذیر.
شادی باطنی را ما باید بوجود بیاریم. چون اگر در تاریکی غرق بشیم، کم کم به افسردگی و خمودگی میرسیم و منفعل میشیم. اگر اتفاقاتی افتاد و حرکتهایی زده شد از جانب کسانی بود که به دنبال شادی و زندگی بودند، نه مردگی و خمودگی. پس باید شادی و امید بزندگی را ایجاد کرد تا...
ممنونم ،همچنین برای تو عمه جان وسایر دوستان
باز رفتی عزلت؟؟؟ ای خدااااا عزلت مجازی نداریم عمه جان، حالا دنیای واقعی دست خودت میسپرم اما مجازیش دست عمته که اجازه نمیدهمگه اینکه با خانم بچه ها تو سفر باشی که اونوقت برو که خوش بگذره

سلام دوشنبه 29 اسفند 1401 ساعت 11:27

عید شما مبارک
سال ۱۴۰۲ سال خوب و خوشحالی باشد

ممنونم، همچنین برای شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد