خطاب به دوستان بلاگفا

دوستان بلاگفایی خواهشمندم مهاجرت به بلاگ اسکای بفرمایید، باور کنید گاهی همین بلاگ اسکای هم برای بنده باز نمیشه. بلاگفا که بعد لز 180بار ریست باز میکنه میرسه به نظرات دوباره هیچ میشه

نظرات 13 + ارسال نظر
محمد رها جمعه 1 اردیبهشت 1402 ساعت 22:02 http://Ikhnatoon.blogfa.com

عمه حس میکنم خودمم درینکه دیدگاهم محدود شده مقصرم. قبلا همون ده پونزده سال پیش معتقد بودم دارم تو دجله میریزم و واقعا تو بیابون پسشون میگرفتم. ولی چند سالی هست که ازین ولخرجیا نمیکنم. کلهم صفرتاصد دریافتی رو میدم تحویل خانمم و اونم خرج میکنه. البته کمی تا قسمتی کمک به مستحق ها هم میکنه ولی چون خودم نمیدم دلچسبم نیست. اصلا فرمون زندگی رو سپردم دست دیگری و نمیدونم تا کی چرخ زندگی اینجوری میچرخه؟
بماند که شرایط اقتصادی به نسبت ۱۰ سال پیش خراب که چه عرض کنم افتضاح شده. اون موقع با ۱۴ میلیون وام شرکت تونستم ۴۰۵ بخرم قسطاشم به نسبت دریافتیم سبک بودن دور و بر ۴۰۰ هزار تومن ماهیانه که سکه تمام بهار آزادی بود ۱۷۰ هزار تومن، الان با ۱۵۰ میلیون وام شرکت که قسطاشم سنگین میشه دور بر ۵ میلیون تومن سکه هم نمیشه خرید. سکه که پاش رو گذاشته رو گاز از مهر ماه که بوده ۱۵ میلیون تومن الان رسیده به ۳۲ میلیون تومن.
واقعا شغل دوم که بخوای کسب و کار حلال وار کنی جز فرسودن ذهن چیزی در پی نداره. هر طرحی بریزم تهش می بینم اگر دلال بازی نباشه تهش چیزی نداره. یک مدت میخواستم پرورش قارچ بزنم دودوتا چهارتا کردم و منصرف شدم. الانم که خانمم طرح بومگردی زده مشتری آنچنانی نمیاد. اگرم بیاد دخل و خرجش با هم نمیخونه. لامصبا پول برق و گاز رو زیاد کردن. مالیات بردرامد هم که قوز بالا قوزه.
خلاصش عمه جان از کار تولیدی خوشم میاد و طرحهای زیادی میتونم بدم. اما بدبختی فقط اونایی که از توش میدزدن پیشرفت میکنن.

یک ضرب المثل قدیمی است که میگه مرد باید ولخرج باشه، زن جمع کنخاتمت را نمیشناسم، از دریافتیت هم خبر ندارم عمه جان. سکه تمام نمیشه خرید اما همون چند دهمی ها که میشه خرید هم خوبه و سرمایه میشه. چندسال پیش مامانم سهم الارثی که گرفته بودن را بین ما بچه ها تقسیم کردن و گفتن هرکسی هرکاری میخواد بکنه. من اون پول را همون سال از بانک ملی سکه خریدم، خواهرم بهم گفت سکه به چه دردی میخوره؟ خرج وسیله زندگی برای آیندش کرد. با اینکه سکه رفت بالا، اما امروز پشیمونم که چرا ندادم اونموقع صدمتر زمین تو هر بروبیابونی شده بخرم که حالا که زمین رفته بالا، حداقل رشدش بیشتر بود. الان خواهرم میگه تنها کسی که بین ما عقلش رسید تو بودی. من معتقدم هرچی که داری، ذره ذره طلا بخری و جمع کنی هیچوقت ضرر نمیکنی، چون طلا همیشه پول نقداست. سکه تمام نمیشه خرید گرمی بخر. طلای دست دوم ریز بخراما بعنوان سرمایه!!!
در مورد شغل دوم هم الان بوگردی خیلی پولی نداره، چون مردم چندان توانی برای اجاره ندارن و اگر سفر برن نگاه کنی به چادرهای مسافرتی تو پارکها هرسال داره اضافه میشه. برای تولیدی و... هم دستکم تا 5سال باید از جیب بخوری و بعد میفتی رو غلطک. اما در مورد شکم هیچوقت بمشکل برنمیخوری چون مردم از همه چیز میزنن الی شکمالبته اگر غذاهایی باشه با قیمتهایی که قشر ضعیف و متوسط از پسش بربیان همیشه مشتری داره. غذاهایی مثل فلافل و یا چیزهایی که جدید مد شده با سیب زمینی درست میکنند و با سس های مختلف سرو میکنند یا یک غذای محبوب توی تبریز سیب زمینی و تخم مرغ آبپز با ترشی است که ساندویچ با نون لواش میکنند و بسیار پرطرفداراست و همه قشری هم ازش لذت میبرن. ایده زیاده عمه جان، حتی از برنامه نویسی و کامپیوتر هم میشه پول خوبی بدست آورد.

محمد رها جمعه 1 اردیبهشت 1402 ساعت 16:30 http://Ikhnatoon.blogfa.com

عمه جان درین مملکت یک عده خاص خوب پولدار میشن، خوب میخرن، خوب تفریح میکنن، خدب میپوشن، خوب سفر میرن و یک عده مثل من درجا نمیزنن بماند عقب رو میکنن.
عمه فکر نکنی گداصفت بودم‌ مادر خدابیامرزم میگفت ننگی از دست تنگیه.
یادمه ده پونزده سال پیش با همین حقوقی که از دولت میگرفتم زندگیم مثل هلو بود گاهی با پاداشهای بهره وری که گرفته بودم یکی دو میلیون بعنوان قرض میدادم ملت پس نمیگرفتم. الان چند سالی هست که پاداشها نیومده تموم میشن. تو این یکسال اخیر با حقوقی که میگیرم نمی فهمم چطور قرضایی که در طول ماه کردم صاف کنم. البته هنوزم خوبه وضعم که یک عده به قرضم میدن. فکر میکنم چند وقت دیگه همین خبرا هم نیست

با حرفت موافقم عمه جان، اما در ادامه کلامت، دور از جانت من بی ادبی نکردم و اگر از مضمون کلامم چنین چیزی برداشت میشد عذرخواهی میکنم
اما آدمی با هو‌ش و استعداد و توانایی تو واقعا حیف است فقط به حقوق کارمندی ومصائب آن بسنده کنه و با استفاده از هوشش درآمد دومی نداشته باشه. بنظرمن با توجه به تواناییت به درامد دوم فکر کن و کمتر جانت را تو اداره حروم کن.

الیشاع پنج‌شنبه 31 فروردین 1402 ساعت 00:14 http://daily-elisha.blogfa.com/

یه پُست گذاشتم در همین مورد تا همفکری کنیم برای انتخاب بین بلاگفا و بلاگ اسکای

انشاالله باز بشه وبلاگتون میام

محمد رها چهارشنبه 30 فروردین 1402 ساعت 23:48 http://Ikhnatoon.blogfa.com

عمه پارسال فیل داشتم الان ندارم. البته خیلی هم بکارم نمیاد. وسوسه میشم برم تو یوتیوپ یا سایر سایتهای وابسته، بسته ۱۵ گیگم یکهو فرت به آخر میرسه. هرچند پسرم در آپارات با دیدن پت مت، تام و جری، میگ میگ و امثالهم بالغ بر ۵۰٪ بسته ۴ ماهه رو در ظرف ۱ ماه زده پکونده!

وایفا هم که حساس به فیلهاست، اصلا کانکت نمیشه. البته وایفا رو هم بدلایل مشکلات اقتصادی گذاشتم کنار. کی داره این روزا ۱۳۰۰ تومن بده برا ۶۰۰ گیگ.

کلهم سال ۱۴۰۲ در بساط مصرف نت قناعت پیشه کردم بدلیل اقتصاد مقاومتی.

پیشاپیش حلول ماه شوال و بپایان رساندن دوران تشنگی را تبریک عرض میکنم
و لعنت بر اونهایی که در این ایام آبسردکنهای اداره رو جمع کردن

عمه جان داشتن دوسه تلش روی گوشی همیشه لازمه، چون یکهو پیش میادگاهی هم تنوع برای گشتن تو یوتیوب و توییتر و... لازمه
اگر اشتباه نکنم، دقیق خاطرم نیست، فیلیمو برای نت ایرانسل مجانی میشه. یعنی نت سیمکارت ایرانسل داشته باشی و کارتنهای آپارات را بخوای ببینی خیلی هاش مجانی یا نیم بها میفته. بعدم عمه جان مامانم همیشه میگن هرچی مشتت را سفت تر نگه داری روزیت کمتر میشه، چون جا باز نذاشتی برای اومدن روزی، هرچقدر بیشتر بریزی خدا از اونطرف بیشتر برات میریره تو مشتت. من خودم امتحان کردم، واقعا حرف حقی است.
ماه شوال تولد قمری منهاز حالا رو کادو نقدی حساب باز کردم
خدالعنتشان کنه

قره بالا چهارشنبه 30 فروردین 1402 ساعت 22:34 http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

بلاگفا منو دیوونه کرد رسما
دیگه مجبور به مهاجرت شدم

دور از جونت
اما خوب کردی مهاجرت کردی

منجوق چهارشنبه 30 فروردین 1402 ساعت 15:27 http://manjoogh.blogfa.com

دلیلش اینه که سرور بلاگ اسکای دست برادران وطنیه و کاریش ندارن چون همه چیز جلوشونه. اما سرور بلاگفا تو کاناداست و خیلی وقت ها برا جاسوسی کردن از توش باید سرورها رو سروته کنن و بچرخونن و تکون بدن بلکه چیزی ازش بیفته . اون وقت ها این طوری میشه. موقع کار با وبلاگ فیلی شکنتو خاموش کن تا از این بازیها درنیاره. قبل خاموش کردن کامپیوتر هم حتما فیلی رو خاموش کن.

ااا چه جالب
حالا من هیچوقت فیلی را خاموش نمیکنم، همیشه روشنه. جالب بود، از این به بعد خاموشش میکنم.

khatoon چهارشنبه 30 فروردین 1402 ساعت 10:21 https://memories-engineer.blogsky.com/

سلام من از سال 89 وبلاگ نویس بودم تو بلاگفا ساکن بودم اما لعنتی دوبار تمام خاطرات من رو پاک کرد و داغی رو دلم نشوند که اسمش میاد دلم میخواد از صفحه روزگار پاکش کنم

سلام
واقعا داغ سنگینیه محوش کنید

لیمو چهارشنبه 30 فروردین 1402 ساعت 08:29

وای از بلاگفا.موقع کامنت گذاشتن یه عدد امنیتی رو اشتباه بنویسی کل کامنت میپره وقتی هم که با کلی بدبختی کامنت ثبت شد اگر آدرس داشته باشه نصف کامنتهارو میخوره

واقعا بلاگفا بی تربیتهالبته یکروزگاری خوب بود، بعد شروع کرد به افت کردن و...

محمد رها چهارشنبه 30 فروردین 1402 ساعت 06:29 http://Ikhnatoon.blogfa.com

اگر دوست داشتی با اسم هوئلون (مادر چنگیزخان) بیا آریِنیس (آخرین ملکه ماد) هم بد نیست.

حالا من میخواستم با اسم اصغرآقا بیام که کلا مشکلات فنی را بشوره ببره

محمد رها چهارشنبه 30 فروردین 1402 ساعت 00:48 http://Ikhnatoon.blogfa.com

عمه جان
مهاجرت نمیکنم تو بلاگفا کلی اثر هنری دارم رشته تحصیلیمم نمیخوره
خارج از همه جریانات سیاسی وقتی کارت تو بلاگ اسکای تموم شد خارج شو و مثل یک نفر بدون وبلاگ بیا و نظر بده.

باشه عمه جان
از این به بعد با اسم صغری خانوم نظر میدم عمه جاننه خب اینکه نشون میده منمبا یک اسم باکلاس میام

الیشاع سه‌شنبه 29 فروردین 1402 ساعت 23:26 http://daily-elisha.blogfa.com/

سلام عمه خانم
درک میکنم، بلاگفا گاهی برای خودمم باز نمیشه

یه روش اینه که اون http:// یا https:// ابتدای آدرس رو پاک کنیم تو مرورگر و دوباره اینتر بزنیم روی آدرس تا باز بشه. من این کار رو که انجام میدم، راحت وارد وبلاگها میشم.

بلاگ‌اسکای خیلی خوبه از هر لحاظ، ولی متاسفانه قابلیت بکاپ گرفتن نداره. اگه می‌شد بکاپ گرفت از پست‌ها و کامنت‌ها، شاید میومدم این سمت. اما جا به جایی آرشیو پست و کامنت این چند ماه از بلاگفا به بلاگ‌اسکای هم کار واقعا زمانبریه

سلام الیشاع خان
حتما اینکار را انجام میدهم اما نیازی ندارید به جابجایی، صفحتون را نگهدارید و همزمان مهاجرت کنید به بلاگ اسکای

جان دو سه‌شنبه 29 فروردین 1402 ساعت 21:23 https://johndoe.blogsky.com/

حرف دلم رو زدید، سر باز کردن بلاگفا اینقدر دردسر دارم که حد نداره

والا من الان وبلاگ الیشاع را هرکاری میکنم یا باز نمیشه یا نظرات باز نمیشه. محمدرها هم امروز بزور باز شد

امیر حسام سه‌شنبه 29 فروردین 1402 ساعت 21:14 https://bimoghadame.blogsky.com/

سلام. یک زمانی هم من به بلاگ فا ارادت زیادی داشتم.

سلام
اره من خودمم اونجا زیاد بودم اما الان واقعا دیگه کارایی نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد