نیاز به کمک

بچه ها یک سوال دارم، اگر زحمتتون نیست و امکان داره بمن جواب بدین. اگر من بخواهم راهنمام را عوض کنم آیا این مساله امکان پذیر است؟ مشکلی پیش نمیاد و اگر امکان پذیر است، به چه روشی امکان داره؟ ممنون میشوم راهنمایی کنید. 

نظرات 8 + ارسال نظر
دوست چهارشنبه 24 آبان 1402 ساعت 09:43

سلام عمه جان امیدوارم برای پاسخ به سوالت دیر نشده باشه
اگر مقطع ارشد هستی و قراره راهنماتو عوض کنی بستگی به ترم تحصیلی ات داره. یعنی مثلا آخر ترم 4 که یک سال از پروپوزال گذشته یکم دیره و کارت سخته ولی شدنیه! ولی اگر اوایل ترم 3 هستی برو با مدیرگروه صحبت کن و درخواستت رو کتبا براش ببر. دیدی اذیت میکنه با همون درخواست کتبی برو پیش معاون آموزشی دانشکده. باز دیدی اونم دُمش درازه (این یه اصطلاحه برای پررو بازی در آوردن بعضیا) برو پیش رییس دانشکده و یا معاون آموزشی دانشگاه. اگر تصمیم ات قطعیه حتما برو صحبت کن چون از نظر قوانین آموزشی ایرادی نداره و میتونی عوض کنی.
اگر بهت گفتن این راهنمای الان که عوض کنی، بعدا میشه داورت و برات دردسر میشه، اصلا و ابدا توجهی نکن چون الکیه. آرامش خودت از همه چی مهم تره.
راستی عمه جان به عنوان کسی که این مسیرهای سینوسی رو تا ته رفتم! دوستانه بهت پیشنهاد میکنم اصلا خودتو ناراحت هیچی نکن و تمرکزت رو بذار روی افزایش مهارت و دانش خودت. لطفا به این موضوع توجه کن که سلامت روح و جسم خودت به همه چییییییز اولویت داره عزیزم

نه عمه جان من ارشدم را بدون اذیت خدا را شکر تمام کردم. حالافهمیدم با صحبت با دیگران این درد لاعلاجه متاسفانه

فال دوشنبه 22 آبان 1402 ساعت 23:53

من خودم استاد راهنمام رو انتخاب کردم و آخر سرم خودم منصرف شدم و حقوقی که بابت اون دریافت کرده بود رو از حقوق ش کسر کردن... اوف بر من
آره میشه استاد راهنما عوض کرد .

خوب کردی عمه جان
نه متاسفانه نمیشه. در موردش تحقیق کردم، قانونا میشه، اما عملا استادی حاضر به کمک نیست.

محیا دوشنبه 22 آبان 1402 ساعت 23:28

من استتد راهنما و حتی پروپزالمو تغییر داده بودم مشاور که حتما ممکنه با مدیرگروه مشورت کن

مشاور را آره. چون با راهنمام دعواشون شد و راهنمام تغییرش داد. اما قانونا میتونی، ولی عملا چون کسی کمک و همکاری نمیکنه نمیتوتی متاسفانه

ف دوشنبه 22 آبان 1402 ساعت 10:44

فکر کنم راهنما دوم رو باید پیدا کنی.معمولا کسی نمیاد موقعیت خودشو به خاطر به دانشجو به خطر بی اندازه ودرگیری با راهنما اول ایجاد کنه.پس اول باید راهنما دوم رو پیدا کنی طوری که با راهنما اول هم میونه خوبی داشته باشه تا بتونه راهنما اول رو راضی به انصراف کنه.
معمولا استادها کسرشان خودشون می دونن دانشجو ازشون انصراف بده مگه اینکه با زبون بازی یا همون سیاست بتونی این کار رو بکنی.
از استادت بخواه یکی رو معرفی کنه.یا حتی یکی رو که قبول کنه کارهای تو رو انجام بده ولی در آخر خودش استاد باشه که از نظر سیستم آموزشی هم مشکلی نباشه.
استاد دختر من موقع دفاع پایان نامه اش اصلا نمی دونست موضوع چیه حتی یکبار هم نخونده بود.یکی از داورها که خود استاد دعوت کرده بود کلی تعریف کرد و سوال کرد تازه استاد فهمید کار دخترم خوبه.حالا دانشگاه شریف رشته سازه بود.واقعا چه توقعی داری از استادهای که حاضر نیستن هیچ وقتی برای دانشجو بذارن .
آقا آرش آدمها مثل وسایل یدکی نیستن نمی شه به راحتی عوضشون کرد.

متاسفانه کسی همکاری نمیکنه و مصیبت دوم تفکر متفاوت راهنمام حتی با مشاورمه. من به سراغ مشاورم رفتم و گفتم ایشون اینها را میخاد، گفتن من دخالت نمیکنم هرچی راهنمات بگه و...
متاسفانه متاسفانه و متاسفانه اصلا بلد نیستم زبون بازی را وزیادی آدم رکی هستم بازم متاسفانه.
ما اساتیدی داریم که علنا بچه ها میگن تز را قراره بدن بیرون بنویسن و استاد میپذیره و با یک توافق تمومش می کنند، اما برای من کلا دنیا و ایده آل هایی که داره با بقیه زیادی متفاوته
نه وقت نمیزارن. استاد من توی ارشد گفت موضوع مورد علاقته برو کار کن. حتی تو چاپ مقالمم کاری بمن نداشت. تو دفاعم اگرچه نمیدونست اصلا من چی نوشتم و جریان از چه قراره تمام قد از شخصیتم دفاع کرد و من نمره تمام گرفتم. وگرنه دریغ از یک صفحه من که خونده باشه، همینطور مشاورم.
آقا ارش بشنو

ماهش دوشنبه 22 آبان 1402 ساعت 10:00 https://badeyedel.blogsky.com/

با مدیر گروهتون صحبت کن

اسم اون را جلو من نیار که...

بلوط دوشنبه 22 آبان 1402 ساعت 09:40 http://Qazalkhan.blogsky.com

نگران نباش عمه جانم
خدا بزرگه و ان شاءالله با یک موضوع و استاد جدید شرایط درست میشه
کاملا حق داری خسته و بریده باشی
من اگر خانوادم رو این موضوع حساس نبودن همین امروز میرفتم انصراف میدادم ، بخاطر اتفاقاتی که تو ارشدم افتاد من از استاد راهنما میترسم ، هر مشکل کوچکی میتونه منو نابود کنه چون بسیار مضطرب شدم و ترسو
و حتی به جایی رسیده که رشته ای که خیلی دویت داشتم الان برام نفرت انگیز شده .
ولی باید ادامه بدیم چاره ای جز این نیست

پس از تحقیقات فهمیدم عمه جان یا باید ولش کنمیا بسوزم و تمومش کنم. فعلا که دوتا از دوستانم انصراف دادن و گفتن ما تحملمون تموم شده و نمیتونیم این مسیر را با اینهمه آزار ادامه بدیم.
واقعا چاره ای نیست.

بلوط دوشنبه 22 آبان 1402 ساعت 00:04 http://Qazalkhan.blogsky.com

والا عمه دقیقا دو سه هفته پیش یکی از بچه هامون راهنماشو عوض کرد
و خودش رفت مشاور و راهنما دوم جدید پیدا کرد که با موضوعش بخوره
موضوعش رو هم از قبل مطالعه کرده بود
رفت با راهنما اول هم فیکس کرد و شروع کرد به کارش
من باهاش صحبت کردم دردسر خاصی نداشته انگار

خوش بسعادتش

آرش یکشنبه 21 آبان 1402 ساعت 23:56

نه چه مشکلی. اگه خود چراغ سوخته باشه خب میری لوازم یدکی یه دونه ازش می خری و عوض می کنی اگر هم تصادف کردی و ضربه خورده خرجت بیشتر میشه و باید کل پکیج چراغ راهنما رو عوض کنی . همین ها رو نمی دونستی؟ وای بر تو

باحال بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد