برای چکاب وضعیتم رفتم دکتر. حدود چهارسال بود دکتر را ندیده بودم،. من تو شرایط خیلی بد روحی حدود هشت سال پیش رفتم یک درمانگاه تخصصی برای درمان بیماریم. یک خانم دکتر فوق العاده زیبا و خوش پوش اما بمعنای واقعی کلمه وحشی بود که من را کلا با رفتارش از ادامه درمان منصرف کرد. چندوقت بعد یک دکتر دیگه همونجا بهم معرفی کردند یک خانم دکتر تپلی قشنگ و بی نهایت مهربون. من اصلا متوجه نشده بودم که اون در سیاهترین روزهای زندگیش به سر میبره. همون زمانها فهمیدم مادر پیر و بیماری داره که وظیفه پرستاری و نگهداری از مادر با اون هست. فرزند نوجوان 17ساله ای که حاضر به پذیرش  همراهی مادر با مادربزرگش نیست و کلا به مشکل خورده بودن و همسری که تو همونروزها داشت ازش جدا میشد. خدایی خود من بودم فقط یک موردش باعث افسردگیم بود چه برسه همش با هم. اما این بشر انگار نه انگار. یکجوری برایت وقت میگذاشت، گوش میداد، باهات حرف میزد و همدردی می کرد که علیرغم دردت به آرامش میرسیدی و میرفتی سراغ درمان. بعدتر که کرونا اومد شنیدم همه ویزیتهاش را فقط برای بیمارهای قدیمیش و از طریق واتساپ انجام میده و چون من اینطوری قبول نداشتم، نرفتم پیشش تا بعد چهارسال امشب باز دوباره وقت گرفتم و رفتم. اینبار تو مطبش پذیرای من بود. یک فضای بی نهایت آروم، شیک. با خودش که تو اتاقش کلی گفتم و خندیدم و حتی با ملایمت یک جاهایی دعوام کرد ودرنهایت بهم گفت زندگی کن. گفت همه چیز میگذره اما با این روندی که تو در پیش گرفتی داری خودت را نابود میکنی زندگی کن و تغییربده مسیرت را دیگه از اون خانم دکتر تپل خبری نبود، حالا شده بود یک خانم دکتر باربی با صورتی که بوضوح نسبت به این سالها پیر و شکسته شده بود هرچندبا آرایش سعی کرده بود پنهان کنه. اما هنوز هم دوست داشتنی و آروم بود. همونجا با خودم فکر کردم آدمها بنده محبت یک نفر میشن نه هیچ چیز دیگه. از نظر سطح سواد با اون وحشی که اول گفتم یکی هستند اما اخلاق این کجا و اون کجا.... 

نظرات 11 + ارسال نظر
سهیلا چهارشنبه 27 دی 1402 ساعت 22:24 http://Nanehadi.blogsky.com

دکتر هست و اخلاقش.

واقعا

لیمو سه‌شنبه 26 دی 1402 ساعت 12:56

آخ از این وحشیا. دندون پزشک منم با وحشی بازی من رو کلی عقب انداخت از درمان.

واقعا آخ

الیشاع دوشنبه 25 دی 1402 ساعت 00:52 http://daily-elisha.blogfa.com/

سرتون سلامت باشه عمه خانم
متاسفانه مدرک دانشگاهی بالاتر، تضمین‌کننده‌ی نیک بودن اخلاق و رفتار آدم‌ها نیست.
چه خوبه برای دانشجوهای رشته‌هایی که با مردم زیاد سروکار دارن، یک دوره روانشناسی هم برگزار کنن و نحوه برخورد با مراجع رو به صورت اصولی آموزش بدن.

زنده باشی عمه جان
متاسفانه و صدهزار بار متاسفانه همینطوره عمه جان
کاش اینکار را واقعا انجام میدادن و واحدهایی که بدرد هررشته ای میخورد را میگذاشتند. مثلا تو رشته من اگر فن بیان خوبی نداشته باشی مثل امروز من به بیچارگی میخوری عمه

نل یکشنبه 24 دی 1402 ساعت 09:36

سلام عمه جان
خیلی عذر میخوام که دیر ایمیل پاسخ دادم. برات یک سری منابع فرستادم. امیدوارم کمکی باشه.

سلام عزیزم، قربون محبتت، لطف کردی

سلام یکشنبه 24 دی 1402 ساعت 07:27

نپرسیدی چیکار کرد بالاخره جدا شد پسرش چی می کند مادرش در چه حالی هست ؟

نه . همونزمان هم من چون کنار منشی نشسته بودم و اون داشت برای یکی دیگه پشت تلفن تعریف میکرد شنیدمصحبت و خندمون اصلا سمت زندگی شخصی نرفت با دکتر

قره بالا جمعه 22 دی 1402 ساعت 09:25 http://Eccedentesiast33.blogsky.com

هی من بگم تپل ها مهربون ترن،هی بگید نه
بفرما
خدا بد نده عمه جونم
زندگیه دیگه

تپل نامهربونم داریم عمه جون
بدنبینی عمه جون ُ یک رفیق بیست ساله دارم هر سه ماه باید چک بشه
واقعا

رامین پنج‌شنبه 21 دی 1402 ساعت 20:40

واقعا پست زیبایی بود
کاملا حق باشماست

قربون محبتت ننه

گیل‌پیشی پنج‌شنبه 21 دی 1402 ساعت 20:25 http://Www.temmuz.blogsky.com

سلام عمه جونم. ایشالا همیشه سلامت و شاداب باشی.
واقعا نحوه برخورد پزشک به اندازه دانشش مهم هست.
عمه جونم مراقب خودت باش

سلام عزیز دل عمه زنده باشی ننه و سلامت
خیلی خیلی مهمه متاسفانه البته
فدای محبتت عمه

ماهش پنج‌شنبه 21 دی 1402 ساعت 18:00 http://badeyedel.blogsky.com

یه تصمیماتی گرفتم توی یه فکرایی هستم

آفرین دختر قشنگم

ماهش پنج‌شنبه 21 دی 1402 ساعت 10:35 http://badeyedel.blogsky.com

ای کاش توی یه شهر بودیم با هم می رفتیم ورزش
منم خیلی ساله مریضم باز تو یه کاری می کنی داری درس می خونی من که هیچی

کاش ننه
به نظر من یک تغییری بده ننه، دکتربمن گفت استایل زندگیت را عوض کن. از این منفعل بودن دربیا، به هرشکلی میتونی شادش کن. این یعنی باید تغییرش بدیم ننه، مریض بودن که ننگ و عار نیستبخشی از زندگیه، سبک زندگیت را جوری که بهت اسیب نزنه عوض کن ننه

ماهش پنج‌شنبه 21 دی 1402 ساعت 09:37 http://badeyedel.blogsky.com

عمه جون نگفته بودی مریض شدی!؟
برو ورزش، منم دیگه دل و دماغ ورزش ندارم ولی لازم ترین چیزه

وااا عمه من 20ساله مریضم، فقط بالا پایین دارهحال ورزش ندارم وگرنه لازم الاجراس ننه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد