انقراض نسل!

امروز سالگرد دایی ام است. یک دایی دارم تو 24سالگی از دنیا رفته. چون فاصله سنیش با مامانم از همه کمتر بوده، بالطبع همبازی مامانم بوده و مامانم خاطراتش با این داییم از همه بیشتره. بخصوص که بهترین بچه پدربزرگ هم محسوب میشده. مامانم از وقتی یادمه اسم این دایی که میاد صورتش غرق میشه تو اشک. من ندیدمش، یکسال قبل از تولد من از دنیا رفته، اما عجیب دوسش دارم. شاید چون مادرم هنوز بعد گذشت اینهمه سال با محبت خاصی از این برادرش یاد میکنه. خواستم یک یادی ازش تو این وبلاگ باشه، روحش قرین رحمت

.................. 

این را که نوشتم یکمرتبه یادم اومد، هرچقدر پدربزرگ پدری و مادری من، خدابیامرزها در ازیاد نسل فعال بودن. نوه ها و نتیجه و ندیده هاشون از اون طرف بوم افتادن و آمار ازدواج تو نسل پدری و مادری من بسیار پایینه و حتی ازدواج کرده ها هم ازیاد نسلشون کلا ما را به انقراض میکشونهمن کلی نوه عمه متوفی دارم که همه از دم مجرد بودن و تو سن من از دنیا رفتند. از سمت مادری که بیشتر ازدواج کردن هم تک فرزند دارن و حوصله بچه زیاد کردن نداشتند. خداییش با این رویه پیش بریم از هر دو سو اسمی باقی نمیمونه و نسل منقرض میشه، این چه وضعیه خب

نظرات 11 + ارسال نظر
لیمو سه‌شنبه 30 مرداد 1403 ساعت 11:57

روحشون شاد
عمه جان واقعا هیچ شرایطی مهیای فرزند داشتن نیست. نه فرهنگی و اجتماعی و نه اقتصادی...

مرسی عزیزمروح رفتگانت شاد دخترم
نه والا، وضع خیلی خرابهیک خرید فسقلی مدرسه یا ثبت نام حتی تو مدارس دولتی نیاز به یک جیب اضافه و درآمدی اضافه تر از خرج زندگی داره

تیلوتیلو دوشنبه 29 مرداد 1403 ساعت 09:54 https://meslehichkass.blogsky.com/

خدا دایی جان را رحمت کنه

توی خانواده ما هم همینطوریه
اصلا نسل جدید همینطوریه
ما هم رو به انقراضیم با اینکه نسل قبلی خیلی زیادتر بودند
از خانواده مادری من کلا 4 تا نوه وجود داره ... 3 تا فسقلی که نوه ی مامان من هستند
و یه دونه هم نوه دایی و دیگر هییییییییییییییییییییچ!!!!!
حالا تو خانواده پدری وضعیت یه کمی بهتره ... ولی این وضعیت بهتر مثلا یکی دوتا بیشتر...!!!
با وجود 10 تا عمه و عمو ...

قربونت برم عمه جان، خدا پدر عزیزت و سایر رفتگانت را بیامرزه
واقعا چقدروحشتناکه که به اینجا رسیدیم. با توجه به وضع امروز البته طبیعیه، اما اگر وضع مالی و رفاهی متفاوت از زمان حال بود، من خودم طرفدار یک لشکر بچه امبابای خدابیامرزم، تنها چیزی که تو صحبت خواستگاری به مامانم گفته بود این بود که من دلم میخواد خدا انقدر بهم بچه بده که سفره بندازیم از این سراتاق تا اون سرش و من دستم را دراز میکنم به وسط سفره نرسهو تقریبا هم همین شد. اگرچه اصولا از پدرم که دوازدهمین فرزند پدربزرگم بود و صاحب چندجین خواهرزاده و برادرزاده همسن و بزرگتر از خودش، نباید چنین تفکری را انتظار میرفت، اما در واقعیت پدرم عاشق این بود همیشه دورش شلوغ باشه

قره بالا شنبه 27 مرداد 1403 ساعت 07:56

روحش شاد

روحش شاد

الیشاع پنج‌شنبه 25 مرداد 1403 ساعت 20:40 http://daily-elisha.blogfa.com/

روح دایی محترمتون شاد باشه عمه خانم
درک میکنم. من هم خیلی از عزیزانم رو از دست دادم. بعضی‌ها رو با مهاجرت به خارج، بعضی دیگه رو با مهاجرت به اون دنیا ...

ممنونم عزیزم، روح رفتگان تو هم شاد ننه
خیلی سخته خداییمیگن آدمها وقتی شروع می کنن پیر شدن که خدابیامرزهاشون زیاد بشه، من از بدو تولد یک لشکر خدابیامرز داشتم و فک کنم 120ساله به دنیا اومدم

گیل‌پیشی پنج‌شنبه 25 مرداد 1403 ساعت 16:44 http://Www.temmuz.blogsky.com

یاد دایی گرامی باشه. همه یه دایی مهربون دارن
عمه، بهترین کار همین تجرد و نداشتن فرزنده

قربونت برم عمه جونمنه من تو زنده ها ندارم
حالا عمه جون من سر پیری دلم یک لشکر بچه میخاد، هنوز در مورد باباشون نظری ندارم

حکیم بانو چهارشنبه 24 مرداد 1403 ساعت 10:26

روحشون شاد

قربونت عمه جانخدا رفتگانت را بیامرزه

دزیره چهارشنبه 24 مرداد 1403 ساعت 03:21 https://desire7777.blogsky.com/

روح داییتون شاد عمه جان
اصلا نگران انقراض نسل نباش عمه جون بالاخره یکی از برادر زاده هات اسم پدری و پرچم عمه روبالا نگه میداره

قربونت عزیزم، خدا رفتگانت را رحمت کنه
خیالم راحت شد عمه، دستت درد نکنه

محمد رها سه‌شنبه 23 مرداد 1403 ساعت 18:27 http://Ikhnatoon.blogfa.com

عمه این‌ همه برادرزاده دورت ریخته نگران انقراض نباش
خدا رحمت کنه دایی جان رو. جوون بوده و عمرش رو داده به شما. ایشالا نهصد و پنجاه سال عمر کنی عمه

عمه متاسفانه برادرزاده هام برای برادرهای ناتنیمه، فامیل عمشون را ندارن
مرسی عمه جون، خدا رفتگانت را بیامرزه
مگه حضرت نوحم

سمیرا دوشنبه 22 مرداد 1403 ساعت 20:37

خدا رحمتشون کنه

خدا رفتگانت را بیامرزه عزیزم

ماهش دوشنبه 22 مرداد 1403 ساعت 17:20 http://badeyedel.blogsky.com

چه جالب منم در مورد دایی نوشتم
خدا رحمتشون کنه نور به قبرشون بباره

قربونت برم عزیزم

سلام دوشنبه 22 مرداد 1403 ساعت 16:42

رحمت خدا بر دائی ات
نسل ما هم داره منقرض می شود
پسر ها صاحب فرزندی نشده اند
دختر ها هم که صاحب فرزند اند هم شناسنامه ی همسر هایشان هستند
یعنی نسل حاج سیف الله
پدر بزرگم به فنا رفت

ممنونم، خدا رفتگان شما را هم رحمت کنه
چرا همه رو به انقراض دارن میرن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد